16 december 2006

John Mc Clane

Idag lyckades jag med nästan alla ärenden inför julen. Skrev ett brev till min bonusbrorson i hitre Asien. Handlade julklappar. Använde cykel eftersom det fortfarande är så varmt ute. Läste Karin Bojs' DN-artikel om den ökade koldioxidhalten i atmosfären. Och Matälskarens tips. Skänkte en tanke åt alla stackars mörkermänniskor som inte vill tro att den, dvs den ökade koldioxidhalten, kan vara orsakad av mänsklig aktivitet.
Pratade med brorsonen i telefon. Läste tack vare Ondskan det här. Fick besök av J. Han lagade en god sallad. Som jag trodde att jag drack de sista dropparna Torus till så jag började demontera biben. Men det var fel. Det finns fortfarande ett par munfulla halvslattar kvar i plastlägeln så den åkte in i kylen igen. Jag ser i bloggen att jag öppnade den redan den 22/10 och den har inte surnat. Sedan delade vi på Häagen-Dazs Cappuccino Caramel Truffle. Nu sitter vi och tittar på 1988 års kioskvältare på TV3 - kanalen där man inte bara förstör filmerna med reklamavbrott, man tror att tittarna inte klarar av att bilden inramas av svarta kanter så man fyller hela rutan i stället. Tiden går. Det som var hitech 1988 är inte så häftigt längre. Men Bruce Willis är fortfarande delvis underhållande.

Torus 2005 (nr 2261), 196 kr

Inga kommentarer: