28 december 2008

88. Mellandagar

Nu har jag snart varit på svensk mark i en vecka men dygnsrytmen är trots det inte anpassad. Jag vaknar före klockan sex varje morgon och somnar sedan vid bordet eller i soffan hos någon av de generösa värdar som bjudit hem mig. Det är nästan lite skämmigt.
Läste ut Svensk maffia av Lasse Wierup och Matti Larsson i morse.
Besökte Mathimlen med make och dotter i nya huset ikväll. Åt välkomponerade pannbiffar med tzatsiki och en god sallad med pumpafrön. Drack en Brunello di Montalcino. Tack!
Köper ny laptop i morgon.
Åker till Umeå i övermorgon.
Går och lägger mig. Typ nu.

2 kommentarer:

Martin sa...

Hoppas du slipper förseningar. Vår hitresa kom igång två timmar för sent och just nu ser det ut som att nattåget hem rullar tre timmar senare än planerat. Annars är Ume fint med snö men lite väl hala gångbanor. God fortsättning.

Anonym sa...

Tjena,
Hör av dig när du är tillbaka på Söder så kan vi ses! Jag åker till norra huvudstaden 11 januari, fram tills dess är jag i den svenska dito.

小电