16 januari 2006

Den här söndagen

Ibland blir man väldigt less på livsmedelsmedelsbutikerna i grannskapet. Dyra Ica på Folkungagatan som alltid har tomma hyllor, Galnegunnarifierade Coop Konsum på Östgötagatan med de inplastade paprikorna som ruttnar inifrån innan man hunnit klä av dem. Ikväll tvingades jag improvisera lite över några recept eftersom mycket av det som ingick inte fanns att införskaffa. Det blev lite trist ugnsstekt lax med tillbehör som inte var mycket att yvas över. Till det drack jag ett par glas Domaine Pré Baron (nr 2712) . Det var friskt som ett sauvignon blanc-baserat vin bör vara.
För övrigt var dagen ganska bra. Om inte bindningarna strulat hade jag åkt långfärdsskridskor ända till Vaxholm. Nu blev det en rundtur och retur Näsaängsbadet. Isarna på Värtan var perfekta.

Och så hann jag se lite mer av Brideshead Revisited innan jag gick till sängs. (Bilden är ett vapen från Touraine varifrån vinet kommer.)

Inga kommentarer: