18 januari 2007

Jag har allt, nästan.

Idag fick jag veta att jag inte hade fått en propp i benet. Söndagssimningen utlöste nämligen kramp i båda vaderna samtidigt på sista 25-meterssträckan. Vilket jag hann noja över i ett par dagar innan jag gick till vårdcentralen. Där förklarade läkaren att man vid min höga ålder kan behöva värma upp lite efter att man från stillasittande vid datorn ett par timmar kvistat iväg till simhallen och kastat sig i och därefter ilsket simmat förbi de som har ett mer njutningsfyllt förhållande till motionsformen. Tidigare har jag av samma vårdcentral fått veta att jag varken har haft cancer eller tbe. Jag har hälsan. Arbete och bostad har jag också. Så jag borde vara nöjd.

Idag skriver Kritan om ett turkiskt adjektiv och länkar bakåt till mig. Men han länkar delvis fel.
Läs honom här och läs sedan vad jag skrev om Vino Tinto här.

Snart ska jag på middag.

Inga kommentarer: