24 januari 2007

Kanske kör han SUV också

Vad betyder "Nja, den här killen hade blivit stenad redan i Motowns reception för trettio år sedan."? Varför blir jag inte överraskad av att han* står bakom den här recensionen? Mannen som en gång oavsiktligt avslöjade att han inte hade förstått skillnaden mellan den svenska proggrörelsens musik och det som på engelska kallas ”progressive rock”. Killen som har haft mer än tio år på sig att lära sig hur man recenserar populärmusik.

Jag trodde att någon skulle reagera på att jag kallade den låt som Theodor Jensen sjöng tillsammans med Fläskkvartetten på Debaser igår kväll för den ”flamboyanta gaydiscopastischen”. (Hihat-pysande och basgångar som bygger på oktaver är möjligen nödvändiga men knappast tillräckliga förutsättningar för gaydisco.) Den formuleringen var mitt försök att leka NN. Men ingen, knappt ens jag själv, förstod det. Så går det när jag dricker sur-Gallo.

För övrigt undrar jag vilka 15 produkter Systembolaget avser att straffa Vin & Sprit genom att sluta sälja är.

* Lägg fö märke till knepen för att få besökare till bloggen.

Inga kommentarer: