27 november 2007

Vilket var det äckliga vinet?

När man har den här typen av virus i kroppen finns inte så mycket annat att göra än att ligga i sängen, dricka, läsa, sova och surfa. Idag tittade jag på DNs webbteve, ett inslag som skulle handla om svåra viner. Och bland de svåra skulle det finnas ett riktigt äckligt. Det tyckte jag verkade intressant. Bengt-Göran Kronstam intervjuades av någon vars namn jag i skrivande stund inte minns. Jag hann se, eller rättare sagt höra eftersom bilden hela tiden frös medan ljudet strömmade obehindrat, om en sherry, en gewurztraminer och ett gammalt vin. Jag tyckte att de sa att det gamla vinet var "från 1981, alltså 16 år gammalt", och bestämde mig för att stanna mediespelaren för att spola tillbaka och kontrollera att jag hade hört rätt. Om de verkligen hade räknat fel på tio år. Problemet var bara att inslaget var borta när jag försökte starta om det. Istället hade ett annat, minst lika trevligt inslag, som handlade om glögg kommit upp. Bengt-Göran Kronstam och Jens Linder satt på en förstubro och pratade om olika sorter av denna dryck och vad man kan äta till. Jens - jag känner honom så jag får skriva förnamnet - hade med sig några snacks av getost eftersom han ville ha ett friskt och salt alternativ till pepparkakorna. Sedan började uppkopplingen krångla så fick inte se det inslaget klart heller. Nå, min dåliga förbindelse är kanske inte så intressant att läsa om. Jag vill gärna veta vilket det äckliga vinet var.

Inga kommentarer: