12 januari 2009

2009:6 Jag träffar professor C

Skånepågen mittemot mig hostade, den insuläre inhemske bredvid mig snörvlade, Sandra - min lärare med den kastanjebruna boben - kom osminkad till lektionen och var lika förkyld som en, ja som vadå? Virus är så 2009 just nu. Inte minst i Fulllink (sic) Plaza.
Min kombo som befinner sig väster om Estoril hade för övrigt den goda smaken att ge mig en spännande måndag i form av ett returnerat manus fyllt med innovativa korrekturanteckningar. Det är roligt nästan jämnt.
Professor C är en annan historia. Drygt 80-årig, vänlig sådan. Han bjöd på longjing(?) och jag fick veta att han talade Sichuan, Shanghai, Suzhou och Peking. Den intressanta historien om professor C hoppas jag att jag får tillfälle att berätta om ett halvår.
I kväll bor chefen från Shanghai här. Jag bjöd honom på Purple Haze. Nu går CNN i bakgrunden och jag har en drink som är mer stark än hälsosam framför mig. Bland annat baserad på Schweppes Pomelo.
Intresseklubben antecknar.   

Inga kommentarer: