26 februari 2006

Har Södermalmsnytt skärpt sig igen eller är det tillfälligt?

I gårdagens Vinum Forum hittar vi inte ett vin över 99 kr. Otroligt! Hur är det med tillgängligheten då? Klicka på länkarna.
Dr Pauly-Bergweiler Ürziger Würzgarten Riesling Spätlese 1994 (nr 98417), 99 kr.
Vega Tolosa 2004 (nr 98259), 68 kr.
Corte Giara Corvina 2004 (nr 98203), 59 kr.
Som bonus får man "Månadens inne & ute". Jag är tydligen hopplöst ute eftersom jag gillar Banyuls och grenache. Kategorierna "Månadens storlek på ekfat", "Månadens cigarr" och "Månadens flaska" har jag inga synpunkter på.
För övrigt, det förstnämnda vinet drack jag för ett år sedan. Jag kommer inte ihåg vilken årgång det var men det var petroleum så in i bängen! Bilverkstad för 30 år sedan, typ.
Nu ska jag laga lunch och sedan ta en promenad i februarisolen.

Inga kommentarer: