11 februari 2007

Bloggens form

En kanske nytillkommen läsare undrar om jag rekommenderar de uppräknade vinerna eller om det bara är namndroppning. På det svarar jag ja. Det är både och. En snabb bedömning av vinerna: den chilenska pinot noiren-har tydliga jordgubbstoner. Den har fruktsötma men är inte direkt söt. Rieslingen från Nya Zeeland är ren, frisk och läskaktigt fruktig. Blandningen av chardonnay och viognier från Argentina var det vin jag tyckte minst om. En hård syra som kändes nästan metallisk i min gom gjorde upplevelsen oangenäm. Men det tyckte inte J. Han gillade kryddnejlikorna och vaniljen. Alsace-gewurzen rekommenderar jag rakt av. Liksom pinot-grisen med svamptonerna som L hade haft med sig. Den halvtorra spätleserieslingen från Tyskland var jag vid mina fulla sinnens bruk inte i stånd att bedöma. L tyckte att den var korkad. Jag tyckte mest att den var - whatever - god. Typ.

Inga kommentarer: