29 mars 2008

Judit & Bertil hotat

Jag befinner mig flera hundra mil därifrån men kan inte undgå att bli engagerad. Mitt gamla stamlokus, Judit & Bertil, är hotat, läser jag i ansiktsboken. Jag gick naturligtvis med i gruppen för krogens fortsatta liv. Sedan läser jag om det på Matälskarens blogg också. Hyresvärden har tydligen sagt upp kontraktet. Somligt som är bra i Stockholms får aldrig överleva en längre tid. Studion blev redaktion(?), Gino blev möbelbutik, Lydmar blev bankkontor och nu ska Judit & Bertil kanske förvandlas till något. Om krogen försvinner blir jag sorgsen. Var annars kan man få en kram av krögaren om man ber om det utan att det känns konstlat?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men flera av dina gamla kompisar har redan börjat gå på ett nytt ställe, som heter Hornstull. Vi var där i går, och pratade bland annat om vilken låt som skulle spelas på våra begravningar (se hemliga morsan) och om K:s och L:s stundande bröllop i Paris.
kb

Anonym sa...

Tack för stödet! Kanske kan ditt blogginlägg dra in ännu fler medlemmar till gruppen. Sen får vi väl protestera eller nåt...
/Boel