13 juni 2009

2009:111 Det är inte bara Sverige som har fotbollsälskande idioter

Jag såg Beijing Guoan göra ett mål mot Tianjin. En av de sämsta fotbollsmatcher jag har betalat för. Någonsin. Publiken utgjordes mest av BG-supportrar som skrek "dumf-a" hela tiden. Det var nästan så att jag önskade att Tianjin hade vunnit. Vi smet ut innan matchen var över. Gick till Pavillion och åt sen middag. Spelade biljard.

När vi gick hem så upptäckte vi att flera bilister använde trottoaren som bilväg. Körde rakt fram utan att ta hänsyn till oss fotgängare. Jag knackade på en polisbil som stod parkerad. "Ser ni inte, bilarna använder trottoaren som bilväg, gör någonting!" Poliserna såg generade ut och sade något till intet förpliktigande om att göra något åt saken. Men jag tvivlar på att de gjorde det. I ett land där man förutom shopping dyrkar bilar är det svårt att tänka sig att dessa fossilbränsledrivna heliga kossor ska möta något som helst motstånd.

Jag drack för övrigt trevlig bordeaux, Penfolds och Savannah pinotage tidigare under dagen. Min hållhake för att skriva. Dessutom hade vi en lyckad sillunch!

Ledsen för att tråka er med mitt missnöje. Jag är fortfarande arg över att inte få pengar i tid och frusterad över hjärntvätten som fortgår oavbrutet i den här delen av världen.

Inga kommentarer: