22 januari 2006

Helt onödig (des)information

Jag tipsar ju om lite andra bloggar där till vänster. Det finns flera läsvärda bloggar som jag inte tipsar om så urvalet är helt godtyckligt. Det finns ett inslag av bloggetikett i att jag tipsar om bloggar vilkas upphovsmän och -kvinnor jag träffat i det riktiga livet. Som ett slags artighet.

Nu är det söndag. En bättre söndag än förra. Det var snögnister på Årstaviken idag. Solen lyste och det blå himmelsljuset spreds vida kring. Alla Södermalmsbor var ute och promenerade där. Några längs, andra på vattnet.

Jag orkade inte laga mat så ikväll åt jag några tortellini från Rana som var fyllda med kött. De var ganska intetsägande. Smakade just inte mycket. Till efterätt hade jag finncrisp med Saint Agur och jag hade hoppats på lite kråkbärssylt. Men den hade möglat så det var bara att slänga. Jag drack lite Masi som hade blivit kvar från ett tidigare tillfälle. Så jag är lätt slattslirig nu när jag skriver.
När man blog-cruisar hittar man förvånansvärt många bloggare som skriver vilket stjärntecken de är födda i. Det är för sorgligt. Astrologi har ingen vetenskaplig bäring. Det har vid flera tillfällen visats - ofta med tester som astrologer i förväg har godkänt - att astrologi är humbug. Så alla bloggande systrar och bröder, ta bort den informationen från era "about me" är ni snälla. Det finns en massa mumbo jumbo i vinvärlden också. Vinmakare som bekänner sig till den ena irrläran värre än den andra. Så länge de gör bra viner och inte är evangeliska kan man ju kanske fördra det.

Inga kommentarer: