4 januari 2006

Om vådan av att vara vinälskare

-Jag har kommit på att jag inte har köpt något vin. Och man vet ju inte vad man vågar bjuda dig på.

A ska bjuda mig middag för att jag hjälper till med diverse PC-göromål. Det utlovas pasta med sardeller.

-Det är lugnt. Jag tar med mig en flaska av vinet som vi fick på minglet hos L och J i lördags, Fleur du Cap Sauvignon Blanc 2005.

Vinet behandlades orättvist av mig i november. Det är riktigt bra men druvblandningen är bättre. Visade sig passa bra till maten också. Flera av mina vänner blir osäkra när de ska bjuda mig på vin nuförtiden. Har jag blivit en sådan snobb? Kommer jag att dissa flaskorna? Ni kan vara lugna. Som det så riktigt skrivs här är sällskapet viktigare än det som står på bordet. Men räkna med ett ärligt svar om ni frågar mig vad jag tycker om flaskinnehållet.

Inga kommentarer: