21 januari 2006

Samma tristess

På fredagar brukar jag gå till Judit & Bertil om ni inte har fattat det. Det brukar bli några glas från deras vinlista som jag börjar kunna rätt bra vid det här laget. Igår drack jag en oxiderad pinot gris, Dancing bull, Villa Cafaggio och Bainsway shiraz/mouvèdre. Den sista på rekommendation av den sydafrikafrälsta bartendern. Den dracks till en oxfilé med potatiskaka. Förutom att jag tycker att oxfilé är ganska trist kött, var potatiskakan torr och såsen hade fått för många stänk tryffelolja. Gårdagens meny såg överhuvudtaget tråkig ut. Det bästa i matväg var oliverna som L hade med sig hemifrån. Jag kommer att fortsätta gå till J & B men jag tycker att de ska ha lite mer rotation på vinerna. Sen tycker jag att de ska sätta upp lite fler speglar så att man kan se hur snygg man blir efter några glas.

Inga kommentarer: