26 september 2005

Asha Ali på Marie Laveau

Jag har varit på släppfest. Vännen skivbolagsdirektören P mejlade inbjudan förra veckan. I källaren på Marie Laveau framträdde Asha Ali med anledning av EP:n "Warm Fronts" som just lämnat brännarna. I källarbaren serverades ett rött och ett vitt, något från Capricorn Estates respektive Moncaro. Jag drack det vita som jag vill minnas var en blandning av trebbiano och verdicchio, möjligen den här. Det smakade citronsyra och alkohol, varken mer eller mindre. Kort och gott ett utmärkt måndagsvin eftersom man inte kan få i sig mer än ett glas. Kinderna stramar än.
Håll öronen öppna för Asha Ali. Hennes skiva ges ut på Nons. Och nej, jag får aldrig betalt för något jag rekommenderar. Det rör sig i värsta fall om vänskapskorruption.
Tids nog ska jag besöka voodoohäxrestaurangens matsal som både rosats och risats. Det får nog anstå till slutet av oktober.

Inga kommentarer: