12 september 2005

Fort Knox

Jag dricker vanligtvis inte vin på måndagarna. Inget nytt att rapportera således.
En bekant till mig vill gärna kommentera på min blogg. Problemet är att personen ifråga inte bloggar. Jag tillåter endast bloggare att kommentera. Följer så dagens e-postkonversation med mitt inlägg först:

"X,

jag vill inte - och det kanske tyder på en självöverskattning av det
närmast grandiosa slaget - ha min blogg nerlusad av ickebloggares
kommentarer. Därför kommer jag inte att öppna Pandoras box. Det är
superenkelt att sätta upp en blogg. Jag hjälper dig gärna. Det finns
inget krav på att du skriver något. Y:s blogg är
exempelvis "död" men han använder sitt blogg-alias exempelvis för att
kommentera vad W skriver.
/Z"

"OK, men det är ju ganska dumt. Jag trodde idén med comment-funktionen var att man ville ha reaktioner; nu får du ju i princip inga alls. Ett alternativ är ju att du öppnar för ofrälse, men byter tillbaka till den här säkerhetsnivån av Fort Knox-snitt om det visar sig bli problem. Mvh X"

Jag tror att det skulle bli problem. X tar nämligen varje tillfälle i akt att häckla pretentiösa Stockholmare som jag. (Har exempelvis fått ovett av X för att jag har tre sorters brunt socker men inget vitt.)

Får se hur jag ska göra. Funderar på en Amarone-provning.

Inga kommentarer: