30 september 2005

Vaxa muschan Bengan!

Idag har vineliten drabbat mig både i etermedier och IRL. I P5 Radio Stockholm rekommenderar vinguten Håkan Larsson viner. Bland annat Fleur des Anges - som jag inte har prövat och därför dissar ad hoc - och den gamla trotjänaren Château Tahbilk som uppvisar grav flaskvariation men ibland är storartad. I Pontus Enhörnings keffa lunchprogram på P3 uppträder två sommelierer från hotell Amaranten och strör vinklyschor omkring sig som gökspott på rödven, och som grädde på moset vinglar Bengt "Vaxmustaschen" Frithiofsson (minus vax) in på Restaurangen Restaurangen där jag sitter vid sjutiden. Menyn har inte korrigerats sedan förrförra fredagen. Man saluför fortfarande Valréas under fel appelation. Spelar roll.
Ikväll är jag en vecka från lön men vännerna bjuder på Taittinger Reserve, friterad, utomordentlig bläckfisk som först marinerats i fisksås och aromatisk chilipasta, och färska valnötter.
Helt lösryckt vill jag hylla Alice Brax som fick mig in på bloggbanan. Hon äger - som kidsen skulle sagt.

1 kommentar:

Alice sa...

Och jag tycker om att hyllas!