20 mars 2006

Ljuset skvallrar om att våren är på väg

Jag vaknar redan halv sex för att det är så ljust. Går sedan omkring i halvkoma hela dagen och längtar hem till sängen. Men eftersom jag ska gäster i morgon måste jag förbereda maten och kan inte ta någon efter-jobbet-lur. På nätet hittade jag ett recept igår. Den viktigaste råvaran kunde jag inte hitta. Fem livsmedelsbutiker betades av innan jag gav upp. Sex om man räknar Söderhallarna som stänger redan kl 18 på måndagar. Det blev en bra promenad. När jag kom hem svängde jag ihop något annat och lyckades till och med städa. Jag vet vad vi ska dricka till maten men det får jag återkomma till. Nu sitter jag uppe och väntar på att säsongens näst sista "Drickbart" ska börja. Det är min skyldighet som vinbloggare att bevaka det. Även om det känns ungefär som att beställa en McFeast-meny eller läsa något av Denise Rudberg. Hoppas att jag har fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tips till nästa gång: Prädd finns på Roffes livs i Sumpan!