2 april 2006

Alkoholfritt vin?

Det var en tillställning här. Jag ville fira att min bror var i fosterlandet och att jag med god hjälp av närstående hade målat sovrummet och fått upp en hatthylla. Alltså bjöd jag in folk. Bland folket fanns bilförare och gravida kvinnor så det fanns skäl att köpa alkoholfritt. Det röda hade en obehaglig doft som påminner om den som finns i akrylatfärg. Smaken var fruktig och torr. Som en druvjuice som hade avsötats. Inte alls obehagligt. Och, tror jag, perfekt under varma sommardagar. Man kanske kunde göra en körvänlig sangria på den? Hursomhelst, det gick att dricka, men det liknade inte vin.

1931 Inglenook St Regis Cabernet Sauvignon, USA, Flaska 750 ml 29.00

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Mamma brukar säga att dricka alkoholfritt vin är som att kyssa mormor. =)