2 april 2006

Lördagsminglet

Tillställningen här blev en väldigt lyckad kombination av födelsedags - inte min - hatthylle och ny-färg-i-sovrummet-partaj. Ett mingel som skulle sträcka sig från 17-19 höll på minst tre timmar till. Den sista tappra gästen stannade till efter tolv tror jag. Och jag betedde mig inte såhär. Däremot somnade jag på soffan i vardagsrummet. Vinerna jag bjöd på:

Inycon Chardonnay (nr 12418) Box - pålitligt vitt från Sicilien. Hög alkoholhalt (14%) men inte spritigt.
Agramont Crianza (nr 6050) Box - ny bekantskap. I mitt tycke ett spritigt vin.

Vinerna jag fick:

Estola Reserva (nr 6619) - har jag inte druckit.
Château Courac (nr 28101) - drack jag i fjol när jag bodde i Björknäs. Ni vet att jag gillar Rhône.
Chablis 2003 (Lamblin & Fils), ej på systembolaget.


Och så kanske mest spännande av alla viner:

Kavaklidere Selection 2000 Narincé-Sémillon.
Ett vin direktimporterat av tillförlitlige T med sambo som just kom från Turkiet där de hade fotvandrat och skådat sällsynta himlafenomen. Hoppas få höra mer om den trippen snart. Och rapport om vinet ifråga kommer.

Inga kommentarer: