9 april 2006

Födelsedagsfest i Vasastan

Jag känner inte så många som bor i Vasastan. Därför är det roligt att bli bjuden på fest i den delen av stan. Födelsedagsbarnet som är 31 har bra smak för och vin får en flaska Paul Blanck Pinot Auxerrois Vieilles Vignes 2003 av mig. Det var ett av de vita jag gillade mest i fjol. Gästerna bjöds på vällagade, smakstinna smårätter och bra viner. Jag drack de här:

Pinnacle Semillon Sauvignon Blanc 2005 (nr 6415), 69 kr

Errázuriz Estate Pinot Noir (nr 6294) 85 kr


Cappello di Prete 2000 (nr 2727), 79 kr

Av dessa gillade jag trean med den lite mockadoftande packade frukten bäst. Italien är ett land i kris men av detta märks intet på vinfronten.

1 kommentar:

Coin-operated boy sa...

Jag har inte druckit de andra, men Errázuriz har definitivt varit ett favoritvin den senaste tiden. Roligt är också att jag har flera gånger på systemet fått beröm för valet.