13 november 2006

HUmeår

Klyschor att ta till. Del IV. Om humor:
1. Bra humor har både svärta och djup.
2. Det sista man lär sig av ett främmande språk är poesi och humor.
3. Humor kommer av latinets 'humor' som betyder kroppsvätska.
Ni läsare som bor i Stockholm och inte drabbades av narkolepsi av punkt 3 måste skynda att köpa biljetter till den geniala föreställning som går på Södra Teatern*. "jag är en fågel nu" framförs av en kvartett män som kallar sig Klungan (bilden). Jag tror att de är från Umeå - denna stad som fostrat så många goda och begåvade människor! Eftersom jag inte kan recensera ska jag inte bli långrandig här. Låt mig bara säga att den hade ett tonfall som var nytt för mig. Och poetiska kvaliteter. Föreställningen var faktiskt jävligt bra. Sedan kan ni läsa 1. och 2. ovan igen.
Bra initiativ också av A som bara gick och köpte fyra biljetter och sedan ringde och frågade mig om jag ville haka. För min egen record: E från Uppsala och M - första gången jag träffar honom - var också med.

I baren drack jag ett glas av den syltiga dekokt som går under namnet Drosty Hof Cape Red. Där stötte jag ihop med fotograferande S som också har Umeåbakgrund. Södrans bar är väldigt snygg men glasvinerna är för tama. Dessutom jobbar jag i morgon.

KLUNGAN: Jag är en fågel nu - Stockholmspremiär! 2006-10-24 14:08 Tid: 2006-11-06 19:00 - 2006-11-14 23:00 Plats: Södra Teaterns Stora Scen Södra Teatern i samarbete med Riksteatern: KLUNGAN: Jag är en fågel nu - Stockholmspremiär! Måndag 6, tisdag 7, måndag 13, tisdag 14 november, baren öppnar 18.00, föreställning 19.00, Södra Teaterns Stora Scen


Drostdy-Hof Cape Red (nr 12038), 58 kr


* Ni som missar kan trösta er med "Mammas nya kille" där Klungan medverkar.

Inga kommentarer: