30 november 2006

I en blogg behöver inte rubriken ha täckning i texten

För ett par månader sedan blev jag inbjuden till en kväll med vinprovning som lockbete. Huvudskälet till evenemanget var presentationen av diverse fonder. Jag tänkte att det där kan jag nog gå på och strunta i investeringstipsen. Lite vin kan ju aldrig skada. Sedan kom jag på andra tankar. Jag anmälde mig inte ens. I dagens Dagens Nyheter - ej på nätet - kåserar Skott roligt om ett liknande evenemang. Det stärker min uppfattning att jag gjorde rätt i att aldrig anmäla mig.

Idag var jag hos frisören igen. Jag fick vänta en stund och började därför läsa det senaste numret av magasinet King som låg framme. I tidningen fanns tips på julklappar till "henne", bland annat en flaska bubbel. Artikelförfattarna tycker tydligen att Freixenets pinot noir-baserade cava är höjden av lyx. Jag tycker att det är obegripligt att någon vill vara så snål mot sin kära. Bättre bubbel än den där barnalbylsläsken är ju inte svårt att hitta. Dessutom insåg jag efter att ha läst en recension av filmen "Marie Antoinette" i samma tidning att jag måste se den. Steve Coogan är ju med! Undrar om V redan har sett den?

(Snart börjar glöggandet. I år ska glöggen vara söt, varm och dyr.)

Annars är det väl som vanligt den här årstiden. Man vill se något gnistrande vitt på marken, man vill andas in kall, ren luft och man vill promenera under stjärnbilder. Men allt SMHI kan presentera gör att man bara vill trösta sig med SSRI.

Freixenet Pinot Noir Rosat 2002 (nr 7700), 73 kr


Bilden: Mads Mikkelsen. Skurk i senaste Bond och omslagspojke i senaste King.

Inga kommentarer: