7 augusti 2007

Ett steg framåt

Idag kom hyran. 18 dagar efter förfallodatum. Och pengarna för el och vatten. Men inte för det sönderslagna bordet. Tillsammans med pengarna som låg i rader på golvet i vardagsrummet följde några meddelanden. Jag tänker inte vara så generös så att ni får läsa allt som stod men lite bjuder jag på, se bilden. Jag försöker för övrigt inte vara hennes vän. Jag tycker bara att man bör kunna prata.
Pengarna gör att jag mår bättre. (En tjej på skolan berättade idag att hon känner kinesiska jurister. Kanske kommer jag att anlita dem om inte den andra frivilligt flyttar när den här hyresperioden är över, det vill säga 23 augusti.)

Om inget omtumlande inträffar slutar jag från och med nu att skriva om den här oredan. Och fortsätter istället att skriva om annat. Tack för allt stöd!

3 kommentarer:

sandra sa...

Åh stackars dig! Fy för usla rumkamrater. Sköt om dig!

Kritan sa...

Härligt att pengarna kom! Kämpa på! Skajpar gärna ikväll!

Lisa sa...

Alltså: jag förstår att du är rädd för att framstå som rasistisk anti-sexistisk och whatever. Men rasistiskt vore att påstå att det bra finns skitstövlar på vissa håll i världen. Idioti och egoism är globalt förekommande, förmodligen Bell-kurvefördelat i varje population, men förmodligen andra, mer drastiska värden på y-axeln i länder med fattigdom och förtryck.

Stå på dig, nu är jag hemma igen och kan peppa konstant on-line.