26 december 2007

Gourmet 2.0 och Taffel

Häromåret blev jag så arg över Mons Kallentofts tramsiga Vongerichten-feature i ett nummer av Gourmet att jag bestämde mig för att inte förnya min prenumeration på magasinet. Det som jag alltid gillat med den glansiga produkten - balansen mellan det nästintill präktiga nörderiet och det skamlösa lyxnjutandet - tycktes vara försvunnen. Det kändes som grabblyxen hade kommit att dominera. En tid senare läste jag att tidningen hade sålts. Plaza skulle ta över. Jag trodde att det var dödsstöten. Så flyttade jag till Kina och tappade kollen på magasinet.
Nu sitter jag i ett X2000 på väg till Linköping och har precis läst nr 01, 2008. Gourmet är pigg och livlig igen. Måhända har plockigheten vunnit på bekostnad av fördjupningen. Men den är återigen både läs - och prenumerationsvärd. Flyttar jag tillbaka till moderjorden så ska jag återuppta min prenumeration.

Alla som är intresserade av mat och dryck ska för övrigt prenumerera på Taffels nyhetsbrev! Sveriges bästa matpennor ger er oundgänglig kulinarisk kunskap minst en gång i veckan och det kostar ingenting!

Anmäl er här.

Inga kommentarer: