17 januari 2008

Det där skämtet är inte roligt längre

Börjar bli lite orolig. Är det SAD? Min höga ålder? Jag blir inte överraskad längre. Problemet är att jag har så svårt för att skratta åt något som har tillverkats för att vara roligt. Läs sketcher, komedier, ståupp med mera. Liksom roliga sekvenser från youtube.

Därav min allt oresonligare avoghet mot ansiktsboken. Goda vänner - vilkas omdömen jag inte har någon anledning att betvivla - sätter upp saker på superväggen som jag sällan orkar se till slut. De är underförstått roliga men fyller mig ofta med tomhet. Ett par undantag har jag sett. Däribland Darth Vader som i Jedins återkomst får sin gasmask/nassehjälm avtagen av sonen Luke Skywalker och i den här youtubevarianten, ja se själva. Det är så väl tajmat. Kul. Tack till KB!

Häromdagen såg jag papegojsketchen tillsammans med min kombo och en kines. Han ville visa kinesen typisk brittisk humor. (Om det finns typisk brittisk humor så är inte Monty Python's Flying Circus det, men det hör inte hit.) Och jag måste medge - papegojsketchen får mig fortfarande att skratta. Särskilt fortsättningen där butiksinnehavaren i Bolton hävdar att Ipswitch är en ordlek, ja ett palindrom på Bolton. Det är kul.

Nåja, en utvikning som så mycket annat i den här bloggen. Bodil Malmsten länkar till det här. Jag skrattar.
Ni läser väl Bodil Malmsten på www.finistere.se? Tänkte väl det.

Inga kommentarer: