29 november 2008

60. Missförstånd

Satt på en middag. Efter ett par glas fick kom jag på idén att messa en person som jag träffade för ett tag sedan.
Så här gick messkonversationen (trodde jag).
XP: Oförståelig text. "Min kompis drog precis, jag tänker inte gå än."
Jag: "Vad betyder det?"
XP: "Glöm det. Vi kan ses en annan dag!"
Jag: "OK."
Att jag inte blev glad av meddelandet inses lätt av vem som helst. Jag dumbloggade mitt i natten och tog nästan lika fort bort det, men de som prenumererar har läst. Skäms fortfarande, framför allt över den dumma rubriken.
Under frukosten berättade jag för kombon om det här. Han bad att få se messkonversationen. Det här är vad den i själva verket betydde:
XP: "Kom hit och leta upp mig. Min kompis drog precis, jag tänker inte gå än."
Jag: "På vilket sätt skulle det vara kul då?" eller "Som om det skulle vara roligt!"
XP: "Glöm det. Vi kan ses en annan dag!"
Jag: OK.
Jag borde bli bättre på kinesiska. Och datorer borde ha alkolås.

1 kommentar:

Anonym sa...

Prenumerera? Hur gör man då? Det låter mycket bättre, så att man inte missar nåt.
kb