1 november 2008

35. Abba är bäst. Lammkött är gott. En svensk tiger.

Jag måste snarast se Mamma Mia. Ikväll var jag på trevlig middag. Vi lyssnade på ljudspåret om och om igen. Jag tröttnar aldrig på Abba. Värdparet serverade lammstek. Jag tröttnar aldrig på det. Visste ni förresten att tecknet för vacker 美 är tecknet för får 羊 ovanpå tecknet för stor 大? Min kombo gjorde en fantastisk zabayone till en kvasar av mango, gulkivi och banan som gick under beteckningen "fruktsallad". Jag fick vitaliserande mess, men om det man inte kan tala måste man tiga.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Anna S och jag var på singa-long-versionen av Mamma Mia häromhelgen. Det var precis så roligt som det låter. Melodierna klistrade sig fast på hjärnan och satt där över en vecka. Hoppas ni har singal-ong-versionen därborta också.
kb

K sa...

Och så kan man tiga om det man inte kan tala om.

Anonym sa...

Ja, det där med Abba sing-a-long var absolut jättekul. Jag får allt fler bevis på hur lättroad jag är.