28 juli 2012

2012:25 Åttonde juli

Den här söndagen skulle jag ha cyklat till Mariannelund men där hade den ymniga nederbörden fått SMHI att tala om "naturkatastrof". Även i Sommentrakten hällde det. Fram emot eftermiddagen, när det började spricka upp, begav jag mig. Jag stannade i Österbymo och tog in på ett vandrarhem, Ydregården, som tidigare drivits i STF:s regi. En glad receptionist , kanske från Thailand, skrev in mig. Några tyskar, en svensk familj, ett par pensionärspar och en estniskskyltad minibuss med rökande och fotbollsspelande rysktalande tonårskillar bland gästerna. Det blev kvällsol, jag åt schnitzel på uteserveringen och gick sedan upp på loftet som utgjorde mitt nattkvarter. Spindelväv och fluglämningar i fönsterrutorna kanske är ett tecken på att det sällan är fullbelagt. Fortsatte läsa Hornby.

Nattkvarter i Österbymo
37 km.

Inga kommentarer: