28 maj 2007

Helgen

Mina poster är som sämst när jag inte håller mig till ett ämne så var beredda, här kommer en av de sämre på länge. Eftersom jag inte har bloggat något under helgen tänkte jag snabbt sammanfatta vad som timat.

Efter fredagmiddagen drack jag öl tillsammans några engelsmän, amerikaner och danskar på takvåningen i mitt grannhus. Man såg inte slutet på stan i något väderstreck. Sedan åkte vi till en bar, därefter en klubb. Musiken var bättre än på förra klubben jag besökte. Jag var också i en betydligt bättre sinnesstämning.

Ägnade sedan nästan hela helgen åt pluggandet vilket ju inte är något att skriva om. Såg dessutom "Gudfadern 2" under lördagkvällen. Jag har inte sett den tidigare. Både Robert de Niro och Al Pacino innan de fastnade i sina "roller". Fenomenal.

Igår träffade jag J för första gången sedan jag kom hit. Efter att ha tillbringat en timme i hans bil medan han resultatlöst letade efter en verkstad som reparerar ljudprylar åkte vi till ett hotellgym och tränade i 40 minuter. Jag cyklade på en sån där elektrisk hoj som man kan programmera för olika mot- och utförslut. Sprang därefter på löpande band. Och gjorde lite håglösa situps och hantelvevar. Ganska trist egentligen. Det var emellertid min första motion sedan jag kom hit så det kändes bra. Några vänner till J ringde och bjöd oss att äta med dem på en Hunanesisk restaurang. Riset smakade rökt och de grillade paprikorna var goda. När vi hade ätit åkte vi och köpte mango.

Hemma hos J såg vi sedan "Pans labyrint" som hade fått fler än de tre och en halv - av fem - dumplingar vi gav den om den hade varit en halvtimme kortare. Märklig, genreöverskridande fantasyskräckhybridfilm vars story utspelar sig i efterdyningarna av spanska inbördeskriget; lite Mio min Mio blandat med Alice i Underlandet. Inget för barn.

Något jag åt igår kom inte överens med mig så idag har jag stannat hemma från skolan. Mina klasskamrater har SMS:at rara tillfrisknandemeddelanden och min SUP* har till och med erbjudit sig att komma hit och hjälpa mig. Så illa är det inte.

Läste förresten det här om landet jag befinner mig i. Så kan man också se det.

*Språkutbytespartner

2 kommentarer:

Space babe sa...

Märta Myrsteners text är beklämmande.Men vad ska man vänta sig av någon som skriver "basillskräck"?

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

jag tycker ävenn att din tråkiga inlägg är roliga. Skriv mycket.