30 maj 2007

Luften kommer också att skada dig

Idag har det varit så där gråsmogigt som jag fantiserade om att det kunde vara men aldrig hittills har upplevt. Parat med en stillastående värme och ett högtryck kändes luften mer hälsovådlig än någonsin tidigare. Tillsammans med mina klasskamrater M, C och M åkte vi till Sanlitun för att äta på Thai-stället "Serve the people". Även Y kom dit. Jag är näsrinnig efter att ha somnat med AC:n på full macka. Den goda maten fick mig tillfälligt att må bättre. Inte tillräckligt bra för att festa av den gode C som lämnar i morgon. Brittiske C som jag för övrigt slog i pool idag. Hurra! En vind började rensa i dammatmosfären när vi satt ute och åt. Lite lättnad alltså. "Serve the people" är en bra restaurang. Gå dit om ni vill äta thai i Peking. Kvällens citat: "Ich bin müde, not tài müde." Och så kan ni fundera på varför det är kul. Skinnet svider av den dåliga luften. Läggdags.

2 kommentarer:

Space babe sa...

"Jag är trött, inte för trött."

Jens sa...

Vilken skola går du på?