29 april 2008

59. Måndag

Jag satt på kontoret mest hela dagen utom en timme då jag hade lektion. En okoncentrerad sådan. Jag hade glömt bort alla tecken och stakade mig som om jag stammat när jag försökte dechiffrera texten. Texten handlar om hur fantastisk Waitan är. Waitan som är strandpromenaden, eller rättare sagt flodstrandspromenaden i Shanghai, kallas för the Bund av engelskspråkiga. Den är fin, jag var där i somras och kan intyga det. Men underhållningsvärdet i att läsa bland annat om hur Waitan uttrycker Shanghais kultur och om tunnlarna med bakgrundsmusik är begränsat. Eller så är det jag som missar någon poäng någonstans.
Jag har lektion på onsdag också. Förhoppningsvis är jag mer koncentrerad då.

Om O sole mio har grannskapets sämsta pizzor har Café Napoli aka Tube Station riktigt bra sådana. Vi åt en och en halv medan vi såg hur Uma Thurman hämnades i Kill Bill del 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, besserwisser varning på den här kommentaren....ville bara påpeka att Cafe Napoli och Tube Station inte är samma ställe. Dock ligger de i samma byggnad. Värt att poängtera i sammanhanget är att Tube Stations pizzor är goda (jag har provat ett flertal) men enligt min bättre hälft så är Cafe Napolis inte goda (baserat på hennes input så har jag inte provat dem).

När det gäller cappucino så är dock läget det omvända...

/J

Vinlusen sa...

Jag uppskattar besserwisseri. Det är nog så att Café Napoli har stängt nu. Det var Tube Stations pizza vi åt. Inget annat.