29 april 2008

61. En allt annat än ledig lördag

Min nya medhjälpare Z - som också kommer från Hubei - följde med mig för att leta inspelningsplatser. Tillsammans med henne kom rumskompisen från Hunan, X. (De berättade att de är åtta studenter som delar på ett studentrum.)
Vi gick till olika ställen som på papperet skulle passa för inspelning. På den första platsen fick vi ja direkt. Sedan besökte vi fyra platser som alla sade nej. "Chefen är inte här idag, ni får komma igen på måndag". "Nej, det stör affärerna". Sa de.
Jag åt dumplingar till lunch, tjejerna fick var sin gongbao-kyckling. När vi till sist hittade en butik som gav sitt godkännande hoppade vi jämfota.
Jag kom hem vid fem. Senare på kvällen gick jag och kombon till the Pavillion för att äta. Hemkomna såg vi Kill Bill Del 1.

Inga kommentarer: