12 april 2008

Städning inför OS


Häromdagen skulle jag kolla om det hade kommit några ny filmer som kunde vara intressanta. Höll på att inte hitta den lokala dvd-butiken. Skyltarna utanför hade tagits bort. När jag gick in var det väldigt glest på hyllorna. I tisdags åkte vi förbi en livsmedelsbutik som hade en stor avdelning med dvd på övervåningen. Inte längre. Det var helt tomt på hyllorna. Idag fick vi för oss att titta in på vänskapsbutiken i ambassadområdet. Jag tog ett par bilder där. Eftersom min Fuji Finepix F30 är på reparation i Sverige fick jag använda den undermåliga kameran i min Palm Treo 680. Det verkar som man tycker att det är viktigt med respekten för upphovsrättigheter. Plötsligt.




Den övre bilden visar ett rum som för två veckor sedan var fullt med dvd-hyllor. Den undre ett meddelande till kunderna.

Inga kommentarer: