29 april 2008

62. Fredag på hjärnan

En entreprenör som bjöd mig på lunch förra söndagen hörde under fredagen av sig på skype och undrade om jag ville göra något. Jag var egentligen alldeles för trött för att gå ut efter en vecka då jag slitit mitt hår över några formuleringar på engelska och fått magsår över ett manus. Men eftersom jag ville övervinna tröttheten så blev det thaimat på Purple Hazes undanskymda bistro. Öl och pastis därtill. En Costello-dvd utgjorde bakgrundsmusik till vårt middagsprat.

(Påminde mig om vilken lucka "Blood and Chocolate" utgör i min musiksamling. Den, som för övrigt är en av Costellos bästa följde med i min vinylutrensning för några år sedan så nu kan jag inte lyssna på den fantastiska "Blue Chair" om jag inte går till bistron och äter, vill säga. Itunes är inte öppet i den här delen av världen och de butiker som kränger dvd och cd har aldrig någonting med Diana Kralls man. Jag tror att jag har gnällt över poputbudet i Peking tidigare.)

Sedan gick vi till ett par klubbar. På den första klubben berättade entreprenören att några av de tjejer som rörde sig solo på dansgolvet var där för att ragga kunder. Vi gick vidare. På den andra klubben, BarBlu, spelades Massive Attack på översta våningen. Vi var nog på the Tree också. Fyra ställen i allt. Hem kom jag klockan två.

Inga kommentarer: