18 oktober 2005

Droit Au But!

Jag kan nästan inget om fotboll. Tittar heller därför inte särskilt ofta förutom under EM och VM. Ett tag gick jag på Sirius' matcher i Uppsala men efter den så kallade Värtan-incidenten 2000 och Topkapi-bashingen 2002 svalnade mitt intresse för läktarnärvaro. Kärleken till laget är dock evig.
Annars har jag varit notoriskt illojal i mitt supporterskap för lagen i allsvenskan. Hade exempelvis hejat på ett av huvudstadslagen i flera år men sedan några av deras supportrar efter ett nederlag i en innebandymatch väntat ut motståndarlagets tränare för att spöa honom tänkte jag att det fick vara slut med det förhållandet. (Våld suger i alla sammanhang och innebandy är ju som alla vet inte heller en riktig sport utan snarare frisk- eller personalvård.)
Nu tycker opportunisten i mig att det är kul om det går bra för fotbollslag med inslag av blått i matchkostymen. Mer än så säger jag inte.
Coolast i Frankrike är i allafall Olympique Marseilles som säljer vin på den här sajten. Droit au but är för övrigt OM:s slagord.

Inga kommentarer: