23 maj 2006

Lotta ska flytta

Idag har jag fått långtidslåna ett vitt köksbord. Det är bredare och lägre än mitt förra men passar bättre med de blå köksväggarna. Som sagt, det är ett långtidslån. Jag älskar inte att äga men jag älskar tillgången till ting, även den övergående.
Igår gjorde jag DNs valtest. Både livsstilstestet och åsiktsditot. De överensstämde inte riktigt. Jag lever åt ett håll och tycker åt ett annat, vilket kloka L som hatar initialer redan har påpekat.
Inget inlägg utan vin. Som tack för att jag tog hand om bordet - istället för att de rättmättiga ägarna hyr ett förråd på Shurgard - bjöd jag på rökt lax, färsk potatis och annat. Gästerna fick dricka den äckliga chardonnayen från förra lördagen. Själv drack jag den blommiga Vida Orgánica Torrontés som jag dissade häromdagen. Den är faktiskt riktigt trevlig när den är färsk. Ja, gästerna fick smaka den också. Min tillfälliga gäst J spelar just nu jazzifierade julsånger från Itunes på sin Imac. Jag blir ganska trött. Det är ju sommar. "Gläns över sjö och strand" passar inte med regnvåta lövruskor. "I denna ljuva sommartid" funkar bättre.

Vida Orgánica Torrontés (nr 6587), 64 kr.

Anders Widmark Trio, Psalmer

Inga kommentarer: