18 juni 2006

Extra! Vinlusen lyckas dricka Drostdy Hof utan att bete sig som en idiot!

Ikväll var jag på trevligt partaj bland folkpartister och journalister i ett fint hus från 1930-talet i Spånga. Kvällen inleddes med Slottskällans Pilsner. Därefter Lindemans boxcab och Drostdy Hofs Cape Red. Jag åt god moussaka, tsatsiki, kryddiga nötter och Aladdin-praliner. Och stannade alldeles för länge. Det tog en timme att cykla hem. Jag hade Scritti Polittis senaste i lurarna. Den är ojämn men låten "No Fine Lines" och Green Gartsides skägg - som inte är till salu - är värda 209 kr på Mega. Det var också skönt att få veta att Drostdy Hof inte påverkar beteendet mer eller mindre än något annat vin. Elaka hjärnor har ju velat göra motsatsen gällande sedan en bekant, en kväll för en månad sedan, i bildlig bemärkelse var ute och cyklade.
Tack för kalaset J, A och H!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför får Grönskan inte vara med?
Alltså, jag tror att du sviker ditt uppdrag med detta rabblande. Vem kan hänga med på en sådan torftig lista. Var finns den poetiska gåvan, bloggvärldens mest lysande litterära talang? Mannen som en gång på åttiotalet besökte Göteborg, och tjugo år senare skrev så vackert? Varför skulle det inte finnas ett samband mellan Vitis vinifera och andra örter? Tro mig, allt hänger ihop.

Vinlusen sa...

Ja, K, du har helt rätt! Jag skrev den där listan sent igår. Var så trött så att jag inte visste vad jag höll på med. Det ska bli mer grönska i texterna. Rabblande är helt ointressant! Jag lovar att skärpa mig