27 april 2007

Rip off

De studenter som inte har totalprogrammet betalade 200 RMB för kvällens hot pot. Det är alldeles för mycket. Finskurna fläskskivor, tofubitar, salladskål och en grön grönsak motiverar inte det priset. Trots att varje gäst får sin egen hot pot. Och obegränsat med öl. En och en halv timme satt vi för övrigt i trafikstockningen innan vi kom till restaurangen. Vägen hem var mindre svårforcerad. Fick tillfälle att prata med Erika från Maine som bor i samma hus. Strax innan jag kom in i huset mötte jag henne på nytt. Hon hjälpte mig att komma in. Jag och lilla blixten hade suttit på en uppmarknadsbar här i komplexet och druckit Tsing Tao innan. Nu ska jag lägga mig. Så trött. Och hyn svider. Är det alla nanopartiklar från kolkraftverk och trafik som gör det?

3 kommentarer:

Kritan sa...

Fri öl... Luktar nollning lång väg. Vinbränboll? Overall? Cowersband?

Anonym sa...

Tack för att du skriver. Så roligt att läsa!

Lisa sa...

Är du trött på ris än?