18 september 2006

Det kom ett mejl

"Well hello Vinlusen! Nu är du eftertraktad av Magasin X. Jag tycker att du borde lyfta på masken alternativt föreslå att bli illustrerad med just en vinlus.Tack för senast
Selma"
Hej Selma! Det är Ragnhild Persson som skriver, Magasin Ys vinprovningsgrupp osv. Jag har en detektivfråga som jag hoppas du vill och kan hjälpa mig med. Jag håller på med en enkät för Magasin Xs räkning och tänkte att jag skulle ha med någon som inte är så himla utnött i vinsammanhang. Jag läser med intresse Vinlusens blogg och tror att du känner honom. Jag tänkte fråga om han ville svara på tre frågor om rhône, men vet inte hur jag kommer i kontakt med honom. Har du möjlighet att kolla med honom och be honom i så fall kontakta mig? Mitt telefonnummer är xxx-xxxxxxx, mejl mejl@mejl.nu Hoppas det funkar! Och stort tack på förhand!/Ragnhild"

Jag ringde Ragnhild och presenterade mig. Både med alias och riktigt namn. Hon lovade att inte avslöja vem jag är. Ragnhild ringde Magasin X och ringde sedan tillbaka till mig. Magasin X hade meddelat henne att de inte ville ha anonyma enkätsvarare. Vilket kändes lite tråkigt. Det var hursomhelst kul att tala med Ragnhild. Mina åsikter kanske behövs en annan gång. Vad vet jag?

Anm: Magasin X, Selma, Ragnhild Persson, Magasin Y och rhône heter i själva verket något helt annat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men kunde du inte helt enkelt vara med i enkäten, som dig själv, utan att nämna bloggen eller röja dess namn?

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman sa...

Vad skoj att du blir tillfrågad. Det är ärorikt det också.

Lisa sa...

Jamen vem är intresserad av vad Urban Svensson tycker om rhône? Den berömde, gäckande Vinlusen däremot ... Vilken fjäder i hatten för ettt magasin.