1 september 2006

Nu är det väl halsinfektion på gång?

Ja ni förstår väl att ni ska sjunga kvällens rubrik till melodin av Bob Hunds "Nu är det väl revolution på gång?" Bob Hund är aktuella ikväll. De spelar på invigningen av Debaser Medis här i närheten. Det är första Bob Hund-spelningen på tre år. Jag är naturligtvis inte där. Jag är för gammal och sitter hellre med V, K och T på Judit & Bertil. Ikväll drack jag en italiensk syrah som både var lite vildvuxen och härligt sträv. Är det min favoritdruva nu, syrah? Är det plommonfrukt som smakar så där kanske? Eller björnbär och gummi? Jag blir inte klok. Det var bra att jag träffade mina kamrater ikväll för jag kom både på vad jag ska rösta på och hur jag ska ta vissa viktiga steg framåt. Snart kommer brorsan hitflugen från Charleroi med flygbolaget som serverar sprit i plastpåsar och har en vd som hatar semester. I morgon skulle vi springa S:t Eriksloppet. Jag vet inte riktigt i vilken form min bror kommer att vara. Jag har lite för varma kinder, lite för ömma tinningar och är lite håglösare än vanligt. Jag är beredd att ställa in. Får se hur han ställer sig. V föreslog att vi ska se "Alla mår bra" istället. Det låter betydligt roligare.

Virtuoso Syrah 2002 (nr 87354), 126 kr

2 kommentarer:

Olle Lidbom sa...

2.01.27 – eller?

Jag sprang så klart också – såg dej inte.

Vinlusen sa...

Stämmer. Det är klart att du inte såg mig. Du var ju 22 minuter snabbare. Typ. Grattis!