27 november 2007

En apa som liknar mig

Jag trodde att den där infantilitetstrenden som toppade någon gång under nittiotalet började mattas av. Den som bland annat innebar att man ibland skulle fylla i "Mina vänner" när man var på tillställningar hemma hos någon. Jag trodde fel. Det här fick jag på ansiktsboken häromdagen:

1. VAD HETER DU?
Lando Calrissian. Nej, jag skojade.

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Svarta.

3.VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Ljudet av gatuarbetarnas hackor mot den tjälnade grusvägen utanför hotellet.

4.VAD GJORDE DU IGÅR KVÄLL
Tittade på "Sopranos". Läste.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
En lätt grumlig soppa med tofu och färsk koriander.

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Blå himmel, kallt.

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Min svägerskas syster.

8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Har inte tänkt på det.

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Jag har fått det från två personer. Och svaret är ja i båda fallen.

10. HUR MÅR DU IDAG?
Jag har fortfarande influensa.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Vatten.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK
En märklig konstruktion "Favorit alkoholbaserad dryck". Det går ju inte att svara på. Sammanhanget avgör.

13. FAVORITSPORT?
Fotboll.

14. HÅRFÄRG?
Sådär obestämt råttfärgat.

15. ÖGONFÄRG?
Blå.

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG?
Ja.

17. SYSKON Å DERAS ÅLDER?
Ja.

18. FAVORITMÅNAD?
Maj.

19. SENASTE FILMEN DU SÅG?
"Ladykillers" av bröderna Coen.

21. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Torsdag. Då kan man fortfarande tro att den kommande helgen blir bra.

22.FAVORITHOBBY?
Den listan blir för lång.

23.ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Nej.

24. FAVORITLÅT(ar)?
Den listan blir för lång.

25. SOMMAR ELLER VINTER?
Var då?

26. KRAMAR ELLER KYSSAR
Med vem?

29. VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA SVARA?
Ingen kan svara eftersom jag inte har skickat det vidare.

30. VEM ÄR DET STÖRST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Ingen kan svara eftersom jag inte har skickat det vidare.

31. VEM ÄR DET MINST CHANS ATT HON/HAN SVARAR?
Ingen kan svara eftersom jag inte har skickat det vidare.

32. HUR BOR DU?
I ett hotell på Zhangwang Hutong i Peking.

33: VAD LÄSER DU FÖR BÖCKER?
"The Language Instinct" av Steven Pinker, "The Story of the Stone" av Cao Xueqin, "Mandarin Chinese: A Functional Reference Grammar" av Li och Thompson.

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Jag har ingen.

35. FAVORITSPEL?
Skådespel.

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGAN?
Nej.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Jag förstår inte frågan. Blunda med ett öga? I så fall, ja.

38. ÄR DU ROMANTISK?
Potentiellt kanske.

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Om det är så är jag den enda som kan säga det.

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Ingen. Det är asocialt, jag vet, men jag tycker inte om kedjebrev. Och i det avseendet vill jag hörsamma den gyllene regeln.

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Jag ska vara frisk så att jag kan träffa min svägerskas syster här i Peking.

42. VAD ÄR KLOCKAN JUST NU?
08.25. På morgonen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du borde läsa ingen äär så söt som dig.. den boken är gätte bra...

Anonym sa...

ingen är så söt som dig!!