1 februari 2008

Burktomater

Ingick i den pastarätt som jag åt på italienaren O sole mio som ligger i nästa kvarter norrut. Tillsammans med svenska C som är gräsänka och hennes dotter. Jag drack ett glas chardonnay-chenin blanc från Argentina till den där pastarätten som också innehåller ansjovis och oliver. Puttanesca heter den. Rätten alltså. Vi delade på tiramisu efteråt. Och drack varsin espresso. Krogen hade ingen grappa. C och dottern skulle upp på manikyrvåningen när vi hade ätit färdigt. Jag passerade dvd-affären och köpte tre filmer på vägen hem. Sedan försökte jag arbeta. Det gick sådär. Bland annat för att jag fastnade på den här sajten som C tipsat om.

Kanske måste man ha varit här ett tag för att uppskatta det här. Om inte annat kan ni titta på den för att inledningen är inspelad i mina gamla kvarter, det vill säga i närheten av klocktornet där jag bodde från slutet av oktober till mitten av december i fjol.

Om det går vägen så flyttar jag till Shanghai om ett par månader. För ett par månader.

Jag saknar för övrigt burktomatsmaten. Så det är väl bara att börja laga. Burktomater är dyra här enligt viking nr 2.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå,
Hur var den italienska restaurangen? Har gått förbi många gånger men aldrig gått in...

Viking nr 2

Space babe sa...

Alskar puttanesca. Storbladig persilja en essentiell ingrediens. Men din lank funkar inte.