29 februari 2008

Fredag

Jag har inte skrivit om mitt möte med den kinesiska professorn som hade jobbat som diplomat i Polen och Ryssland. Hon som talar perfekt engelska. Och för övrigt är väldigt trevlig. Träffade henne i förra veckan för att diskutera ett eventuellt samarbete. Dessvärre hade hon inte tid.
Igår fick jag ett mess av henne. Hon bjöd mig till en restaurang i kväll. Jag kom dit och där satt förutom professorn även Jeremy Goldkorn och hans fru Maya och en chef för en kinesisk turistbyrå. Jeremy Goldkorn driver den här sajten. Under middagen talades mandarin 95% av tiden. Bra övning för mig.
Sedan gick jag med J och B till ett födelsepartaj på JazzYa. Träffade Bosse från TV4 där. Av de medeltida samhällsklasserna var adel och borgare representerade. Jag börjar bli trött och skriver därför inte mer just nu. Sov gott!

Inga kommentarer: