24 oktober 2006

Jag utvidgar blogglistan

Tack vare Matälskaren blir jag på nytt påmind om hur bra Vetenskapsnytt är. Därför lägger jag den bland de uppräknade länkarna till vänster. En annan bra blogg är Donnie Donuts kinky afro. Om man vill veta hur det ser ut när det brinner i Fisksätra ska man läsa Johan Muréns dagbok. Han skriver inte så mycket utan plåtar mest. Och det är också där man kan få veta att Ultravox' tidiga skivor nyligen remastrats.

Jag äter kikärter med spiskummin, chili, vitlök och tomat. (En värld utan spiskummin och kikärter skulle vara en fattigare värld.) Och dricker en billig chianti som jag använde i lördagsgrytan. Ett glas fanns kvar i flaskan.

Piccini Chianti (nr 22467), 39 kr

5 kommentarer:

Gitto sa...

Du har så rätt, utan kikärter och spiskummin skulle världen vara mycket torftigare. Och jag skulle inte veta vad jag skulle laga för vardagsmat!

Anonym sa...

Min svåger önskar sig Riedel-glas i julklapp, närmare bestämt glas ur deras o-serie, glasen ska vara cabernet-merlot för det är vad hushållet föredrar.
Jag dricker inte vin så jag frågar nån som gillar vin; vad är det som är så speciellt med de här glasen som gör upplevelsen förhöjd?
Jag blev smått förundrad sett till priset per glas...

Vinlusen sa...

"Good business is where you find it". Citatet kommer från filmen Robocop och jag tolkar det som att den som hittar en bra möjlighet att sälja något gör det. Vinglas för olika druvsorter är en sådan möjlighet. Riedelglasen är å andra sidan fantastiskt trevliga att dricka ur. Men alldeles för dyra för att jag ska köpa dem.

Anonym sa...

Vi hade tänkt dela på kostnaden så jag blev prisscout. Den som skulle betala andra hälften inlade veto som gick ut på att ett glas är ett glas typ.
Vi hittar på nåt annat istället.

Anonym sa...

Jag är ägare till 6 st Riedel Bordeaux Grand Cru-glas ur deras sommeliers-serie. Används alltför sällan. Tror volymen i glasen är 800ml eller något sånt. Om någon tar med passande vin är den välkommen förbi :)