20 juni 2008

1. Jag räknar upp

Skrivet är skrivet. Klockan är sex noll sju på morgonen och jag har precis läst vad jag skrev i går kväll under rusets inflytande. I vanliga fall skulle jag radera det men nu har jag bestämt att det ska finnas kvar. "Låt stå!" skrev mina lärare i grundskolan i bland på svarta tavlan. Så jag låter det stå. Men jag kan förklara mig.
Jag gillar verkligen inte FRA-lagen. Tycker att det är sorgligt, inte bara att den klubbas utan också att så många riksdagsmänniskor böjer sig för partipiskan. Och glömmer sina väljare. FRA-lagen grundlägger ett politikerförakt som det kommer att ta tid att tvätta bort.
Nummer två då. Om fotboll i allmänhet vet jag ingenting och om Lars Lagerbäck i synnerhet vet jag ännu mindre. Han - och många andra kaptener - får tugga så mycket tuggummi de vill. Det spelar ingen roll. Om han kommer att ha kvar sitt jobb efter förlusten mot ryssen får jag se. Jag har hur som helst inget fog för att skriva "för evigt böjde sig mot ryssen". Men jag låter det stå.
Vinerna då. ASC Wines har flera bra producenter i sin portfölj. Och de som gillar dessa viner utgörs verkligen inte av överviktiga utlänningar. Men, de har presenterat ganska bleka viner under de senaste sessionerna på the Bookworm. Det var skälet till att jag inte gick på den förra. Men the Wine Republic presenterade bara i sämsta fall korrekta i bästa fall fantastiska viner igår.
Det här drack jag och några trevliga polacker, en holländare, en engelsman och en ozzie:
Yering Station VR 2006 - mandel och aprikos, bitter i smaken
Hewitson Lulu Viognier 2006 - kaprifol och litchi
Dragon Xanadu Shiraz - doften drog mot wellpapp
Yering Station Viognier Shiraz - super
Larrikin Shiraz - diskret, bra till mat
Hewitson GSM - superduper, jag faller på knä och friar till detta vin!

Åter till mitt förra inlägg. Den förre basketspelaren, Täbybon och numera statsministern intervjuades i P1s lördagsingervju. Jag har respekt för statministerns vältalighet, lugn och avstånd i attityd till den förre, HSB. Men Reinfeldt var med om att driva igenom FRA-lagen. Och jag är inte glad över det. Därav den onyanserade reflektionen om hans flint. Jag kan för övrigt informera alla intresserade läsare om att jag såg mina första gråa strån i i polisongerna när jag speglade mig i hissen i veckan. Så är livet. I bästa fall går det framåt. Glad midsommar önskar jag alla läsare!

Inga kommentarer: