13 juni 2008

9. Rebtels kundtjänst

Rebtel är ett enkelt sätt att ringa mellan olika länder. Man kan använda sin vanliga mobiltelefon och prata för lokal samtalsavgift. Man behöver alltså inte någon dator eller särskild programvara för att prata. Däremot måste man ha ett konto hos Rebtel där man lägger in sina kontakter och betalar. Det är enkelt, här kan ni läsa om hur det går till. Jag blev inbjuden till Rebtel för en tid sedan och fick 30 gratisminuter som jag snabbt förbrukade. Igår tänkte jag fylla på min samtalskassa och loggade in på mitt konto. Jag försökte sätta in pengar tre gånger utan att få mitt betalkort godkänt. Kunde inte förstå varför. Till saken hör nämligen att jag så sent som i tisdags köpte ett program med kortet på ett annat företags sajt.
Klockan var sex minuter i fem när jag skickade ett mejl till företagets kundtjänst. 17 minuter över fem fick jag ett svar från Rebtel. Man beklagade att jag hade haft problem och hade nu åtgärdat det. Om jag använde kortet som slutade med siffrorna xxxx skulle jag kunna betala. Jag loggade in en stund senare och fick betalningen att gå igenom. Ringde sedan till Sverige och pratade i 18 minuter för knappt 7 kr.
När ett företag gör någonting riktigt så är ett erkännande på plats. I det här fallet gällde det Rebtels snabba och hjälpsamma kundtjänst.

Inga kommentarer: