24 juni 2008

5. Som vanligt var luften ovanligt dålig i den norra huvudstaden

Det finns miljöer i näringslivet där kunskapen i modersmålet är bristfällig. Jag vet för att jag har befunnit mig i en sådan miljö. Miljöer där man pratar om milestones i stället för att använda det svenska ordet milstolpar. Detta gnäll som förevändning för att berätta att jag passerade en milstolpe idag. Inte en fysisk, tvärtom har mitt motionerande varit sällan förekommande den senaste veckan. Nej, milstolpen innebar att en del av ett projekt blev klart. Men det förstod ni väl.
Nu känner jag mig som insidan av ett kräftskal efter kalaset. Vad det nu betyder.
Men jag är också ganska nöjd och belåten. Trots att jag hoppade över kvällsmaten och bara har druckit en bantarcola och ett glas litchijos efter lunchen med K från Shenyang. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: