9 juni 2008

14. Vinlusen tre år

Tiden går fortare ju äldre man blir, har det sagts. Vad som började i ett oskyldigt vinbloggande har fortsatt via Kina-iakttagelser och bloggterapi till ja, vadå? Vet faktiskt inte riktigt. Har emellanåt tänkt sluta med den här dagboken men så blir det inte.
Vinlusen som varumärke började tappa kraft när jag steg ombord transibiriska för 14 månader sedan. Men det spelar ingen roll. Vill man läsa om vin finns det säkert flera bra bloggar att fördjupa sig i. Eller varför inte börja prenumerera på bkwine's nyhetsbrev? Om man är intresserad av matnörderi i största allmänhet så är entusiastiska taffel.se det givna alternativet.
Viner är fortfarande ett av mina intressen men det är svårt att odla i ett land som lider av grav cab/chardonnay-dominans. Och nu när jag tar några vita veckor så är det inte aktuellt att recensera jäst druvmust.
Jag kommer att bidra till att några ton koldioxid släpps ut när jag åker till Sverige. Det är lite svårt att ta sig härifrån på annat sätt. Men om ni vill ha inspiration till ett alternativt resande så läs på taffel om Tomas Larssons fina cykel- och vinsemester i Provence. Får mig sugen på att cykla i Moseldalen. Vill ni stanna hemma så är staycation ett alternativ. Staycation? Från husorganet Salon förstås.

Och min födelsedag kommer jag att fira i helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis grattis från dina trogna beundrare!