5 december 2008

70. Fredagmiddag

När kombon kom från Kanton häromveckan hade han tagit en wellpappkartong med sig ombord på planet. I den hade han min favoritfrukt: jackfruit. Tillika en massiv sådan. Man skulle kunna leva på den under några dagar. Jag har en granne, B, som tycker att jackfruit är jätteäckligt, att den smakar som billigt, dåligt plockgodis som man köper på en mack. Det gör inte jag. Visst finns det smågodistoner i den komplexa smaken men det är inte något problem för mig. Det finns så mycket annat i den också. Idag kom kombon hem från en annan resa. Vi åt jackfruit, banan, tomme och toblerone. Till de två sistnämnda delade vi en flaska Foot of Africa Cabernet Sauvignon. Nej vi har inte delat den den är mer än halvfull fortfarande. Lyckligtvis är inte jag det än. Nu ska jag till the Tree och träffa P. Sedan är det födelsedagsfest för T.

Inga kommentarer: